Friday, November 26, 2010

10 rahsia ttg Lelaki ..

Boy xakan t'tarik dgn gurl hanya krn dia m'punyai fizikal yg menarik. Yang pasti, boy ckup snang bila b'dampingan dengan gadis yang bijak, boleh bersembang apa sahaja dan tidak mengada-ngada tak kena tempat.
Boy juga mudah ‘cair’ jika gadis yang mreka knali m'yokong minat dan hobi mereka. Cthnya, jika si boy mminati sukn bola sepak, si gadis memberi sokongan padanya. Pada masa yang sama, boy juga snang dgn gurl yang m'punyai byk p'samaan dgn dirinya.
Boy ukn seorang yg ‘mesra’ telefon! Itu p'kara yang perlu diketahui ole gurl. Sudah m'jd adat b'cinta, si gurl akn naik berang jika message yang dihantar buat k'kasih hati lmbt balas. Nmun kamu perlu sedar, bahawa boy ukan jnis yg ‘bersama’ telefon 24 jam. Mereka lebih gemar mlakukan aktiviti lain selain berSMS.
Boy adalah kelompok yang begitu peka dengan fesyen. Jadi sebagai kekasihnya, lelaki cukup suka andai kamu memberi idea atau menegur mengenai gaya pemakaiannya. Tapi, teguran biarlah berlapik yee.
Majoriti boy akan brasa serba tidak kena apbla mempelawa gadis yang mereka suka untuk keluar dating buat kali pertama! Jadi jika kamu berada dalam situasi ini, cuba untuk menenangkan boy itu dengan berbual-bual topik ringan. Bukan buat ringan-ringan yee.
Boy benci dengan leteran dari gadis! Kamu perlu sedar bahawa boy adlah glgn yg tidak suka dikongkong. Kalau nak nasihat pun, hati² yee. Panas telinganya nanti.
Boy kurang mengerti dengan bahasa tubuh. Lebih teruk, boy juga tidak faham makna kata² kiasan. Tapi jangan mudah melenting kerana boy smemgnya Xsuka dgn ‘bahasa’ yang berkias-kias. Kalau ada yang tak puash hati, cakap je okay.
Saluran nafas mereka 30% lebih besar. Jadi tak hairan lah kalau suara lelaki lebih kuat dan besar terutamanya bila mendengar mereka ‘m'jerit’!
Brapa ramai tman yang cantik², ttp prlu kamu tahu bahawa boy hnya m'punyai seorg gurl sbg tman sehidup semati. Ya, boy sering dicop sebagai seorang yang nakal, suka mengusik perempuan dan sebagainya. Tapi ketahuilah bahawa andai dia sudah mempunyai komitmen, mereka akan memberi tumpuan hanya pada seorang gadis sahaja.
Boy mudh t'pengaruh dengan p'sekitaran terutama dalam hal yang b'kaitan dgn keseronokan dan kebebasan. Tidak hairan lah andai boy kamu mula ‘berubah sikap’ bila mereka b'jumpa dengan rakanya. Hmm, bila bersama kamu, mereka akan jadi OK balik.
Haa macam mana? Dapat jugak kita tahu rahsia lelaki sedikit sebanyak kan? Sedikit sebanyak dapat lah tambah pengetahuan kita kan kan kan? Hee.

2 comments: